۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۷۳۲۴۱
آیت‌الله صدیقی:

مجازات مفسدان اقتصادی باید عبرت ‌آموز باشد| امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که مشکلات اقتصادی کشور معلول غفلت و سوء مدیریت‌ است، از مسؤولان قضایی خواست که هرچه سریعتر مجازات‌ عبرت‌آموز درباره متخلفان و مفسدان اقتصادی اعمال شود.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌ های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران (۱۲ مرداد) از مشکلات اقتصادی مردم به عنوان مسأله روز جامعه نام برد که مسؤولان باید هرچه سریع‌تر برای حل آن اقدام کنند.

وی با بیان این‌که مشکل اقتصادی در فرهنگ، اخلاق، روحیه و روان افراد جامعه، آرامش خانواده و شئون مختلف تأثیر بسزایی دارد و قوام و از پایه‌های اساسی سعادت هر جامعه به شمار می‌رود، گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم معلول غفلت‌ها، سوء مدیریت‌ها و عدم توجه به قوانین شرع در مدیریت کشور است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برخی ویژگی‌های مدیر از منظر آیات قرآن همچون قویم، امین، حفیظ و علیم، افزود: مدیر باید کارشناس باشد، سیاسی‌بازی نکند و بتواند هزینه کشور را حفظ و پول ملی را اعتبار بخشد.

وی خاطرنشان کرد: مدیر باید از اشراف، متکبران و خوش شیفتگان فاصله داشته و از متن مردم و طبقات ضعیف مردم جوشیده باشد، درد جامعه را بداند، این درد را از نزدیک حس و مشکلات مردم و صنایع تولیدی را حل کند.

آیت‌الله صدیقی در پاسخ به نمازگزاران که شعار می‌دادند «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد»، تصریح کرد: ان شاءالله پیام مردم را از پشت تریبون نماز جمعه مطرح خواهم کرد.

وی در ادامه مدیر لایق را به طلا تشبیه کرد و با بیان این‌که وقتی به طلا چکش می‌زنیم قیمت آن افزایش می‌یابد، گفت: اگر فلز قیمتی باشد سختی‌های مسیر به آن ارزش می‌دهد اما اگر فلز بی‌ارزش باشد منتظر بیرونی‌ها باشد و چشم او به کفار باشد با کوچک‌ترین فشاری فرسوده شده و از گردونه خارج می‌شود و تاریخ مصرف آن می‌گذرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که سختی‌ها و مشکلات را باید فرصت دانست، خاطرنشان کرد: باید به صورت واقعیت و نه شعاری، مردانی که عهده‌دار مدیریت کشور هستند از حالت‌های سابق عبور کنند و به صورت انسان‌های در معرکه که تیر، بمب و موشک‌های دشمن از هر طرف به سوی آنها می‌آید، اقدام کنند.

وی گفت: امروز شرایط جنگ اقتصادی است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، امروز اتاق جنگ آمریکا خزانه‌داری است و در آنجا نیروهای کمی و کیفی را تقویت کرده‌اند و در یک جنگ تمام عیار اقتصادی به مصاف ملت و مسؤولان آمده‌اند که باید این را فرصت بدانیم و به خدا و نیروهای داخلی تکیه کنیم.

بخش دیگری از سخنان آیت‌الله صدیقی به مسأله خودروسازی و تلاطم در بازار خودرو اختصاص داشت که وی این وضع نابسامان را به صلاح مملکت ندانست و اظهار داشت: برخی مواد اولیه و تجهیزات صنعت خودرو، فولاد، نفت و پتروشیمی وارداتی است الآن وقت آن است که دندان طمع خود را از دشمن بکنیم و برای تهیه آنچه لازم داریم همت کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: همانطور که در مسأله موشک که الآن به امکانی برای دفاع از مظلوم تبدیل شده است، خودکفا شدیم، در مسأله خودرو و تجهیزات صنعت هم اگر به بیگانگان تکیه نکنیم و از نیروهای جوان و جهادی خود بهره ببریم موفق خواهیم بود.

وی توجه به توصیه‌های سازنده رهبر معظم انقلاب را ضروری خواند و با تأکید بر برخورد جدی با فساد، مفسدان و متخلفان اقتصادی تصریح کرد: برخورد با متخلفان نباید تبعیض‌بردار باشد و متخلفان خائن به امور اقتصادی کشور در هر سمت و جایگاهی و با هر نسبت و ارتباطی با هر کسی که دارند باید بدون اغماض برخورد قاطع شود.

آیت‌الله صدیقی افزود: مردم عزیز ایران از قوه قضائیه انتظار دارند که اگر قرار است قاطعانه برخورد شود شعاری نباشد و در حد امکان رسیدگی‌ها را در مسیری قرار دهند که هرچه سریع‌تر انجام و مردم صبور نجیب و همیشه حامی انقلاب چشم به راه نمانند و در فرصت مناسب مجازات‌های بازدارنده و عبرت‌آمیز درباره متخلفان و مفسدان اقتصادی اعمال شود.

وی در پایان با اشاره به سخنان رییس جمهوری آمریکا که گفته بود آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با مسؤولان جمهوری اسلامی ایران است، اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران را یادآور شد و گفت: اگر روزی قرار بود که با رییس جمهور و دولت آمریکا مذاکره‌ای شود با این رییس جمهور و این دولت امکان مذاکره وجود ندارد./920/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات